هلدینگ مهاجرتی ویستا
سرعت بالا علت اصلی وقوع ۵۰ درصد از تصادفات
پویش منفی ۲۰ صرفا نباید یک شعار باشد

سرعت بالا علت اصلی وقوع ۵۰ درصد از تصادفات

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان سرعت بالا را علت وقوع ۵۰ درصد از سوانح جاده ای برشمرد و از اجرای پویش منفی ۲۰ تا ۱۵ فروردین ماه در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ مهدی میقانی با تبریک سال نو و فرا رسیدن بهار طبیعت اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان ورودی مسافران نوروزی به استان گلستان با افزایش معناداری همراه است و این مهم می‌طلبد که دستگاه های مرتبط در امر سفر و ترافیک به طور ویژه نظارت داشته باشیم تا مخاطرات کمتری را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

وی از اجرای پویش منفی ۲۰ در ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، شریانی و بزرگراهی استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: مدیریت سرعت ناوگان حمل‌ونقل در راستای پویش منفی ۲۰ در دستور کار ما قرار می‌گیرد، اجرای این پویش به دستور استاندار گلستان در کمیسیون ایمنی راه‌ها کلید خورد و اطلاع رسانی لازم برای اجرای آن انجام شده است، این طرح در نوروز اجرایی می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه پویش منفی ۲۰ صرفاٌ نباید یک شعار باشد، تصریح کرد: باید این پویش را در عمل پیاده کنیم، رانندگان در این مدت باید سرعت در بزرگراه‌ها و راه های شریانی را به منظور کاهش تصادفات و ایمنی ترددکنندگان در جاده ۲۰ کیلومتر کاهش دهند و اطمینان داشته باشند تنها ثمر این اقدام سلامتی و جلوگیری از سوانح رانندگی است.

میقانی با بیان اینکه در راستای طرح پویش منفی ۲۰، پلیس راه با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد، بیان کرد: تمامی دوربین‌ها سرعت لحظه‌ای و میانگین را پایش و اِعمال قانون خواهند کرد، از رانندگان درخواست می‌کنیم هر گونه سرعتی را که در گذشته داشتند ۲۰ کیلومتر آن را کاهش دهند.

وی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و یادآور شد: عامل اصلی حدود ۵۰ درصد از سوانح جاده‌ای سرعت بالا است، در مجموع اگر مردم، رانندگان و دستگاه های ذی ربط منصفانه پای کار باشند، می‌توانیم نوروز خوبی را رقم بزنیم البته تحقق این مهم مشروط به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

 

منبع: ایلنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.